Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
23.07.2020
Rozšíření nabídky o barvy Vallejo Model Color
Nabídku e-shopu jsme rozšířili o kompletní sortiment odstínů vynikajících akrylových barev Model Color od Španělské firmy Vallejo. Barvy Vallejo Model... číst celé
20.07.2020
Nový model v Galerii modelů
Do Galerie modelů byly přidány fotografie modelu španělské galeony San Francisco, kterou postavil pan Ján Janoštiak ze stavebnice firmy Artesanía Lati... číst celé
13.05.2020
Polaris - nový model pro začínající modeláře
Španělská firma OcCre vytvořila stavebnici dřevěného modelu plachetnice Polaris, která je vhodná pro všechny, kteří chtějí začít se stavbou dřevěných ... číst celé
Zobrazit všechny novinky

Altair

Jachta Altair byla navržena jedním z nejvýznamnějších lodních architektů Williamem Fifem III (1857 - 1944), který mimo jiné navrhl a postavil Pen Duic... celý popis
Dostupnost
Skladem
3 120 Kč
2 579 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:80710
Výrobce:Constructo
Hlídat cenu / dostupnost
Kompletní specifikace

Jachta Altair byla navržena jedním z nejvýznamnějších lodních architektů Williamem Fifem III (1857 - 1944), který mimo jiné navrhl a postavil Pen Duick, Shamrock I a Shamrock III. Altair byla postavena v loděnici William Fife & Sons ve Fairlie ve Skotsku s pořadovým číslem 789 jako škuner s ráhnovým (gaflovým) oplachtěním. Na vodu byla spuštěna v květnu 1931. William Fife navrhl jachtu pro kapitána MacCawa, který s ní chtěl plout do jižních moří a obeplout svět. Z tohoto důvodu nebyla jachta navržena jako regatová (závodní), ale jako cestovní (cruiser). Vzhledem ke svému stáří kapitán MacCaw svůj záměr neuskutečnil, jachtu vlastnil dva roky a následně ji prodal členu britského parlamentu Walteru Runcimanovi, který se s ní plavil kolem jižního pobřeží Anglie a západního pobřeží Skotska. V roce 1938 ji prodal siru Williamu Verdon-Smithovi, který se na ní plavil dva roky. V období druhé světové války byla Altair vlastněna britskou Admiralitou. Po válce prošla jachta významnou opravou a dalších 34 let ji vlastnil Miquel Sans Mora. V roce 1987 prošla jachta pod vedením nového vlastníka Alberta Obrista kompletní rekonstrukcí v Southampton Yacht Services, při kterém získala přesný vzhled jako při svém spuštění v roce 1931. V současné době patří Altair americkému vlastníkovi.

Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu (podrobněji viz níže). Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra v jedné vrstvě.

Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:67

Délka: 590 mm
Šířka: 90 mm
Výška: 540 mm

Obsah stavebnice
- Laserem řezané díly z překližky (kýl, žebra, výztuhy, díly nástaveb, stojánek a jiné díly)

- Předřezaná paluba z překližky
- Lišty na oplaňkování trupu a paluby
- Dřevěné nosníky
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (kladky, rohatinky, ráhnové vidlice, kormidlo, kotvy, ventilační hlavice, kování kormidla, kompasnice, kormidelní kolo, napínáky lanoví, očka, hřebíčky aj.)
- Fotoleptané díly
- Měděný a mosazný drát, páskovina
- Nitě na lanoví
- Plátno na plachty
- Vlajka
- 3 listy výkresů - pohledy, plán lanoví a plachtoví, šablony pro zhotovení plachet
- Podrobný obrázkový návod, textovou část návodu jsem přeložili do češtiny

Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení doporučujeme vodou ředitelné akrylové barvy (nabídku barev naleznete zde).
Model je vhodné přelakovat matným nebo polomatným bezbarvým lakem (nabídku laků naleznete zde).

Parametry
Měřítko1:67
Zboží zařazeno v kategoriích
 
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.