Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
18.02.2021
Nově přidané nářadí
Nabídka nářadí byla rozšířena o precizní a ostré nůžky na lanoví a o gravírovací nástroj pro znázornění nýtů na modelech lodí, letadel a bojové techni... číst celé
17.02.2021
Mořidla na dřevěné díly
Nově byly do nabídky zařazeny vodou ředitelná mořidla na dřevěné díly v odstínech mahagon, ořech, borovice a dub. číst celé
09.02.2021
La Couronne v Galerii modelů
Do Galerie modelů byly přidány fotografie modelu francouzské řadové lodě La Couronne, kterou postavil pan Ján Janoštiak. číst celé
Zobrazit všechny novinky

Altair

Jachta Altair byla navržena jedním z nejvýznamnějších lodních architektů Williamem Fifem III (1857 - 1944), který mimo jiné navrhl a postavil Pen Duic... celý popis
Dostupnost
Skladem
3 120 Kč
2 579 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:80710
Výrobce:Constructo
Hlídat cenu / dostupnost
Kompletní specifikace

Jachta Altair byla navržena jedním z nejvýznamnějších lodních architektů Williamem Fifem III (1857 - 1944), který mimo jiné navrhl a postavil Pen Duick, Shamrock I a Shamrock III. Altair byla postavena v loděnici William Fife & Sons ve Fairlie ve Skotsku s pořadovým číslem 789 jako škuner s ráhnovým (gaflovým) oplachtěním. Na vodu byla spuštěna v květnu 1931. William Fife navrhl jachtu pro kapitána MacCawa, který s ní chtěl plout do jižních moří a obeplout svět. Z tohoto důvodu nebyla jachta navržena jako regatová (závodní), ale jako cestovní (cruiser). Vzhledem ke svému stáří kapitán MacCaw svůj záměr neuskutečnil, jachtu vlastnil dva roky a následně ji prodal členu britského parlamentu Walteru Runcimanovi, který se s ní plavil kolem jižního pobřeží Anglie a západního pobřeží Skotska. V roce 1938 ji prodal siru Williamu Verdon-Smithovi, který se na ní plavil dva roky. V období druhé světové války byla Altair vlastněna britskou Admiralitou. Po válce prošla jachta významnou opravou a dalších 34 let ji vlastnil Miquel Sans Mora. V roce 1987 prošla jachta pod vedením nového vlastníka Alberta Obrista kompletní rekonstrukcí v Southampton Yacht Services, při kterém získala přesný vzhled jako při svém spuštění v roce 1931. V současné době patří Altair americkému vlastníkovi.

Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu (podrobněji viz níže). Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra v jedné vrstvě.

Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:67

Délka: 590 mm
Šířka: 90 mm
Výška: 540 mm

Obsah stavebnice
- Laserem řezané díly z překližky (kýl, žebra, výztuhy, díly nástaveb, stojánek a jiné díly)

- Předřezaná paluba z překližky
- Lišty na oplaňkování trupu a paluby
- Dřevěné nosníky
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (kladky, rohatinky, ráhnové vidlice, kormidlo, kotvy, ventilační hlavice, kování kormidla, kompasnice, kormidelní kolo, napínáky lanoví, očka, hřebíčky aj.)
- Fotoleptané díly
- Měděný a mosazný drát, páskovina
- Nitě na lanoví
- Plátno na plachty
- Vlajka
- 3 listy výkresů - pohledy, plán lanoví a plachtoví, šablony pro zhotovení plachet
- Podrobný obrázkový návod, textovou část návodu jsem přeložili do češtiny

Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení doporučujeme vodou ředitelné akrylové barvy (nabídku barev naleznete zde).
Model je vhodné přelakovat matným nebo polomatným bezbarvým lakem (nabídku laků naleznete zde).

Parametry
Měřítko1:67
Zboží zařazeno v kategoriích
 
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.