America

- Kompletní specifikace
- Parametry
- AmericaSkladem 2 ks3 850 Kč3 182 Kč bez DPH
Dvoustěžňový závodní škuner America byl postaven v roce 1851 z podnětu předsedy Newyorského jachtařského klubu J. C. Stevense. Zadání pro lodního stavitele Williama Browna bylo jednoduché - postavit nejrychlejší loď v Americe, která by byla schopna porazit britské závodní lodě. Závodní jachta byla koncipována jako škuner, neboť tento typ lodi je rychlý a snadno ovladatelný poměrně malou posádkou. Trup byl celodřevěný s úzkou přídí ve tvaru klínu.
22. srpna 1851 se America účastnila otevřeného závodu o stolibrový pohár Královské jachtařské eskadry, který se plul kolem ostrova Wight. America dokázala pohár vyhrát a porazila všech 15 anglických jachet.
Po závodě byl škuner prodán anglickému Irovi Johnu de Blaquiere. V druhém závodě kolem ostrova Wight v roce 1852 skončila America druhá.
V roce 1861 byla prodána konfederační vládě, přejmenována na Memphis a použita pro narušení blokády. Když vojska Unie obsadila Jacksonville, unikla na řeku St. John na Floridě. Zachránil ji poručík John Stevens, změnil takeláž a vyzbrojil ji třemi zpředu nabíjenými děly. Tak se z ní stala USS AMerica, která začala sloužit v Jihoatlantské blokující eskadře, která se zaměřila hlavně na blokádu Charlestonu v Jižní Karolíně.
Po přestavbě v New Yorku v roce 1863 se America stala školní lodí pro kadety námořní akademie v Annapolis. V roce 1870 se zúčastnila první regaty o trofej, nazývanou nyní na její počest Pohár America. V závodě skočila čtvrtá z 24 účastníků.
Vzhledem k nákladné údržbě byla America v roce 1873 prodána generálu Benjaminu Butlerovi, který s ní závodil dalších 20 let. Po jeho smrti získal škuner jeho prasynovec Butler Amers, který s ní závodil naposledy v roce 1901. Pak byla 15 let vyvázána a nakonec darována Námořní akademii. V roce 1940 byl škuner ve špatném stavu umístěn do zastřešeného hangáru. Když se střecha stavby v roce 1942 zhroutila pod tího sněhu, byl osud škuneru zpečetěn.
Repliky škuneru America byly postaveny v roce 1967 a 1995.
Stavebnice
Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu (podrobněji viz níže). Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra v jedné vrstvě.
Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:56
Délka: 700 mm
Šířka 115 mm
Výška: 600 mm
Obsah stavebnice
- Předseknuté díly z překližky (kýl, žebra, paluby, štítnice a jiné díly)
- Laserem řezané díly (klounovec, kormovec, kormidlo aj.)
- Lišty na oplaňkování trupu a paluby (trup se plaňkuje v jedné vrstvě)
- Dřevěné nosníky
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (mřížovina, kladky, kotvy, úvazové kolíky, hřebíčky, kování, sloupky, rohatinky, poziční světla, kroužky, díly vrátku apod.)
- Mosazné ornamenty
- Mosazný a měděný drát
- Nitě na lanoví
- Plátno na plachty
- Vlajky
- Dřevěný stojánek
- 4 listy výkresů - pohledy, řezy, detaily, rozkreslení stěžňů a ráhen, plán lanoví, plán plachtový aj.
- Návod na sestavení s množstvím fotografií. Textovou část návodu jsme přeložili do češtiny
Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení doporučujeme vodou ředitelné akrylové barvy (nabídku barev naleznete zde).
Model je vhodné přelakovat matným nebo polomatným bezbarvým lakem (nabídku laků naleznete zde).