Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
23.07.2020
Rozšíření nabídky o barvy Vallejo Model Color
Nabídku e-shopu jsme rozšířili o kompletní sortiment odstínů vynikajících akrylových barev Model Color od Španělské firmy Vallejo. Barvy Vallejo Model... číst celé
20.07.2020
Nový model v Galerii modelů
Do Galerie modelů byly přidány fotografie modelu španělské galeony San Francisco, kterou postavil pan Ján Janoštiak ze stavebnice firmy Artesanía Lati... číst celé
13.05.2020
Polaris - nový model pro začínající modeláře
Španělská firma OcCre vytvořila stavebnici dřevěného modelu plachetnice Polaris, která je vhodná pro všechny, kteří chtějí začít se stavbou dřevěných ... číst celé
Zobrazit všechny novinky

America

Dvoustěžňový závodní škuner America byl postaven v roce 1851 z podnětu předsedy Newyorského jachtařského klubu  J. C. Stevense. Zadání pro lodního sta... celý popis
Dostupnost
Skladem
3 850 Kč
3 182 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:80827
Výrobce:Constructo
Hlídat cenu / dostupnost
Kompletní specifikace

Dvoustěžňový závodní škuner America byl postaven v roce 1851 z podnětu předsedy Newyorského jachtařského klubu  J. C. Stevense. Zadání pro lodního stavitele Williama Browna bylo jednoduché - postavit nejrychlejší loď v Americe, která by byla schopna porazit britské závodní lodě. Závodní jachta byla koncipována jako škuner, neboť tento typ lodi je rychlý a snadno ovladatelný poměrně malou posádkou. Trup byl celodřevěný s úzkou přídí ve tvaru klínu.
22. srpna 1851 se America účastnila otevřeného závodu o stolibrový pohár Královské jachtařské eskadry, který se plul kolem ostrova Wight. America dokázala pohár vyhrát a porazila všech 15 anglických jachet.
Po závodě byl škuner prodán anglickému Irovi Johnu de Blaquiere. V druhém závodě kolem ostrova Wight v roce 1852 skončila America druhá.
V roce 1861 byla prodána konfederační vládě, přejmenována na Memphis a použita pro narušení blokády. Když vojska Unie obsadila Jacksonville, unikla na řeku St. John na Floridě. Zachránil ji poručík John Stevens, změnil takeláž a vyzbrojil ji třemi zpředu nabíjenými děly. Tak se z ní stala USS AMerica, která začala sloužit v Jihoatlantské blokující eskadře, která se zaměřila hlavně na blokádu Charlestonu v Jižní Karolíně.
Po přestavbě v New Yorku v roce 1863 se America stala školní lodí pro kadety námořní akademie v Annapolis. V roce 1870 se zúčastnila první regaty o trofej, nazývanou nyní na její počest Pohár America. V závodě skočila čtvrtá z 24 účastníků.
Vzhledem k nákladné údržbě byla America v roce 1873 prodána generálu Benjaminu Butlerovi, který s ní závodil dalších 20 let. Po jeho smrti získal škuner jeho prasynovec Butler Amers, který s ní závodil naposledy v roce 1901. Pak byla 15 let vyvázána a nakonec darována Námořní akademii. V roce 1940 byl škuner ve špatném stavu umístěn do zastřešeného hangáru. Když se střecha stavby v roce 1942 zhroutila pod tího sněhu, byl osud škuneru zpečetěn.
Repliky škuneru America byly postaveny v roce 1967 a 1995.

Stavebnice
Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu (podrobněji viz níže). Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra v jedné vrstvě.

Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:56

Délka: 700 mm
Šířka 115 mm
Výška: 600 mm

Obsah stavebnice
- Předseknuté díly z překližky (kýl, žebra, paluby, štítnice a jiné díly)

- Laserem řezané díly (klounovec, kormovec, kormidlo aj.)
- Lišty na oplaňkování trupu a paluby (trup se plaňkuje v jedné vrstvě)
- Dřevěné nosníky
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (mřížovina, kladky, kotvy, úvazové kolíky, hřebíčky, kování, sloupky, rohatinky, poziční světla, kroužky, díly vrátku apod.)
- Mosazné ornamenty
- Mosazný a měděný drát
- Nitě na lanoví
- Plátno na plachty
- Vlajky
- Dřevěný stojánek
- 4 listy výkresů - pohledy, řezy, detaily, rozkreslení stěžňů a ráhen, plán lanoví, plán plachtový aj.
- Návod na sestavení s množstvím fotografií. Textovou část návodu jsme přeložili do češtiny

Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení doporučujeme vodou ředitelné akrylové barvy (nabídku barev naleznete zde).
Model je vhodné přelakovat matným nebo polomatným bezbarvým lakem (nabídku laků naleznete zde).

Parametry
Měřítko1:56
Zboží zařazeno v kategoriích
 
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.