Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3Nové příspěvky v Galerii modelů  25.6.2018   Do Galerie modelů byly zařazeny dvě nádherné plachetnice od pana Jiřího Nováka -... arr3Stavebnice modelu lodě Belem  30.4.2018  Nabídka stavebnic historických modelů plachetnic byla rozšířena o model francouzské... arr3Přípravky na tvarování profilů  23.4.2018  Do nabídky nářadí a přípravků byly nově zařazeny přípravky na tvarování dřevěných a... arr3Figurky k Hermione La Fayette  29.3.2018  Nabídka figurek byla rozšířena o figurky k modelu lodi Hermione La Fayette (1:89).... arr3President - nový příspěvek v galerii modelů  31.1.2018  Do Galerie modelů byl přidán nový příspěvek ze stavby modelu lodě President. Tento...

ZBOŽÍ V AKCI

Cena 217 Kč
Skladem
Cena 86 Kč
Skladem
Cena 270 Kč
Skladem

 

 

 



»
Čínská džunka

 

Fotografie z průběhu stavby a dokončeného modelu čínské džunky, který postavil pan Jiří Smetana ze stavebnice firmy Amati. Zároveň s fotografiemi zaslal pan Smetana také své zkušenosti se stavebnicí a  tipy, jak vylepšit tento model. Text je uveden v plném znění.

"Hlavní problém celého tohoto kitu spatřuji v dokumentaci. Na internetu jsem nenašel podklady, podle kterých byl tento model vytvořen. Dle popisku se jedná o pirátské plavidlo přepadající clippery, zařadil jsem si ho tedy někam do 19. století. Možná se jedná o jakýsi blíže neurčený typ džunky, model asi zkrátka představuje typického zástupce skupiny plavidel. Koneckonců, proč ne, tohle bych pochopil.
Co mi není zcela jasné – proč se liší model vyfocený na krabici od modelu vyfoceného v dokumentaci uvnitř a u obou lze nalézt odchylky od plánu. Na internetu jsem našel několik dalších verzí modelu této lodi, některá pojetí byla vskutku až divoká.
Moc se mi také nelíbila úroveň zpracování některých polotovarů, které jsem musel předělávat, a občas bylo jednodušší si vyrobit nové díly. „Seknout“ se u modelu 2 mm na detailu, nebo nedodržet pravé úhly tam, kde mají být – to některé součástky odepisuje k nepoužitelnosti – např. součástky k navijákům.
Celkově jsem ale spokojený, stavbu jsem si užil. Co se týká povrchové úpravy, zvolil jsem poněkud jiné – tmavší – pojetí modelu, než je na krabici. Vycházel jsem z fotografií džunk a ze vzhledu santálového a teakového dřeva, ze kterých se lodě stavěly.
Trup je natřený tenkovrstvým lazurovacím lakem, obvykle ve dvou vrstvách, na závěr jsem povrch přestříknul matným bezbarvým akrylovým lakem, abych utlumil lesk lazury. Barevné části ( příď, záď, kajuta…) jsem maloval akrylovými barvami. Obtisky jsem nepoužil, nevypadaly přirozeně. Plachty jsou máčené v černém čaji.
Na závěr bych chtěl jen dodat, že pokud by kdokoliv ze zkušenějších modelářů odhalil na mém modelu chyby, nebo nesmysly, byl bych vděčný za jakoukoliv smysluplnou kritiku, která by mě posunula dál."
Kontakt: smetanajiri@seznam.cz