Novinky
01.06.2023
Nový model v Galerii modelů
Do Galerie modelů byly přidány fotografie modelu Royal Caroline, který postavil pan Ján Janoštiak ze stavebnice firmy Panart.
číst celé
23.03.2023
Stavebnice oceánského remorkéru Hercules
Nabídka plovoucích modelů lodí se rozrostla o oceánský parní remorkér Hercules od španělské firmy OcCre. Více se o historii lodě a o stavebnici dozvít...
číst celé
02.03.2023
Organizéry barev Vallejo a mořidel OcCre
Do nabídky e-shopu byly nově přidány organizéry pro barvy Vallejo a mořidla OcCre. Organizéry jsou nabízeny v modré a černé barvě.
...
číst celé
- Úvod
- Funkční příslušenství
- Lodní šrouby
Lodní šrouby
Velmi kvalitní mosazné lodní šrouby holandské firmy Raboesch®, které vyrábí již téměř 40 let. V nabídce naleznete šrouby dvoulisté až sedmilisté v průměrech 20 až 110 mm. Od každého typu je na výběr levotočivý i pravotočivý šroub.
| ![]() |
| ||||
2-listý typ A | 2-listý typ C | 3-listý typ A | 3-listý typ C | 3-listý typ D1 |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub používaný u plachetnic s pomocným motorem nebo u klasických malých parních člunů. | Šroub používaný u současných sportovních i rekreačních jachet, které jsou vybaveny pomocným motorem. Také se používá u Z-náhonů a přívěsných motorů. | Šroub používaný u dvouhřídelových osobních lodí do roku 1940, nákladních lodí, přístavních tlačných remorkérů, jachet a klasických rybářských lodí. | Šroub vhodný zejména pro rychlejší lodě. | Šroub s velkou plochou listu, který se vyznačuje vynikajícími hydraulickými vlastnostmi při nízkých otáčkách. Používá se především u motorových jachet, klasických rybářských člunů, parníků. |
3-listý typ D2 | 4-listý typ A1 | 4-listý typ A2 | 4-listý typ B | 4-listý typ C |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub pro rychlé válečné lodě z období let 1920 až 1960. Tyto lodní šrouby se vyznačují nízkou kavitací a vysokým výkonem při menších otáčkách. | Šroub používaný po roce 1940 u lodí s výkonnějším motorem a rychlostí jako u tlačných remorkérů, rybářských lodí, nákladních lodí a motorových jachet. | Šroub se speciálně upravenými listy pro použití v dýzách. Používá se u remorkérů, tankerů a rybářských lodí. | Šroub se skosenými listy. Navržen speciálně pro rychlejší lodě ke snížení vibrací. Používá se u velkých luxusních jachet, osobních lodí, trajektů, fregat, hlídkových člunů a ponorek. | Šroub navržený pro rychlejší lodě s požadavkem na nízké vibrace jako např. rychlé nákladní lodě, zásobovací lodě, fregaty, hlídkové čluny, osobní lodě, kontejnerové lodě, luxusní jachty. |
4-listý typ D | 5-listý typ A1 | 5-listý typ C | 6-listý typ B | 7-listý typ B široký náboj |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub s velkou plochou listu. Tento typ šroubu vyniká vysokým výkonem při nízkých otáčkách a používá se u policejních člunů, lodivodských člunů, torpédoborců, zásobovacích lodí, fregat a hlídkových člunů. | Šroub používaný do 70. let 20. století u lodí s vyšší pravděpodobností vzniku kavitace, jako např. osobní lodě, rychlé nákladní lodě nebo fregaty. Od 80. let byl nahrazen 4-listým lodním šroubem (typ C) | Moderní lodní šroub zajišťující vysoký výkon při středních otáčkách. Vhodný pro rychlé lodě. | Šroub navržený pro plavidla vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. | Šroub se širokým nábojem používaný u plavidel s vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. |
7-listý typ B | ||||
Šroub navržený pro plavidla vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. | ||||















