Novinky
18.02.2021
Nově přidané nářadí
Nabídka nářadí byla rozšířena o precizní a ostré nůžky na lanoví a o gravírovací nástroj pro znázornění nýtů na modelech lodí, letadel a bojové techni...
číst celé
17.02.2021
Mořidla na dřevěné díly
Nově byly do nabídky zařazeny vodou ředitelná mořidla na dřevěné díly v odstínech mahagon, ořech, borovice a dub.
číst celé
09.02.2021
La Couronne v Galerii modelů
Do Galerie modelů byly přidány fotografie modelu francouzské řadové lodě La Couronne, kterou postavil pan Ján Janoštiak.
číst celé
- Úvod
- Funkční příslušenství
- Lodní šrouby
Funkční příslušenství / Lodní šrouby
Velmi kvalitní mosazné lodní šrouby holandské firmy Raboesch®, které vyrábí již téměř 40 let. V nabídce naleznete šrouby dvoulisté až sedmilisté v průměrech 20 až 110 mm. Od každého typu je na výběr levotočivý i pravotočivý šroub.
| ![]() |
| ||||
2-listý typ A | 2-listý typ C | 3-listý typ A | 3-listý typ C | 3-listý typ D1 |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub používaný u plachetnic s pomocným motorem nebo u klasických malých parních člunů. | Šroub používaný u současných sportovních i rekreačních jachet, které jsou vybaveny pomocným motorem. Také se používá u Z-náhonů a přívěsných motorů. | Šroub používaný u dvouhřídelových osobních lodí do roku 1940, nákladních lodí, přístavních tlačných remorkérů, jachet a klasických rybářských lodí. | Šroub vhodný zejména pro rychlejší lodě. | Šroub s velkou plochou listu, který se vyznačuje vynikajícími hydraulickými vlastnostmi při nízkých otáčkách. Používá se především u motorových jachet, klasických rybářských člunů, parníků. |
3-listý typ D2 | 4-listý typ A1 | 4-listý typ A2 | 4-listý typ B | 4-listý typ C |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub pro rychlé válečné lodě z období let 1920 až 1960. Tyto lodní šrouby se vyznačují nízkou kavitací a vysokým výkonem při menších otáčkách. | Šroub používaný po roce 1940 u lodí s výkonnějším motorem a rychlostí jako u tlačných remorkérů, rybářských lodí, nákladních lodí a motorových jachet. | Šroub se speciálně upravenými listy pro použití v dýzách. Používá se u remorkérů, tankerů a rybářských lodí. | Šroub se skosenými listy. Navržen speciálně pro rychlejší lodě ke snížení vibrací. Používá se u velkých luxusních jachet, osobních lodí, trajektů, fregat, hlídkových člunů a ponorek. | Šroub navržený pro rychlejší lodě s požadavkem na nízké vibrace jako např. rychlé nákladní lodě, zásobovací lodě, fregaty, hlídkové čluny, osobní lodě, kontejnerové lodě, luxusní jachty. |
4-listý typ D | 5-listý typ A1 | 5-listý typ C | 6-listý typ B | 7-listý typ B široký náboj |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Šroub s velkou plochou listu. Tento typ šroubu vyniká vysokým výkonem při nízkých otáčkách a používá se u policejních člunů, lodivodských člunů, torpédoborců, zásobovacích lodí, fregat a hlídkových člunů. | Šroub používaný do 70. let 20. století u lodí s vyšší pravděpodobností vzniku kavitace, jako např. osobní lodě, rychlé nákladní lodě nebo fregaty. Od 80. let byl nahrazen 4-listým lodním šroubem (typ C) | Moderní lodní šroub zajišťující vysoký výkon při středních otáčkách. Vhodný pro rychlé lodě. | Šroub navržený pro plavidla vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. | Šroub se širokým nábojem používaný u plavidel s vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. |
7-listý typ B | ||||
Šroub navržený pro plavidla vyšší pravděpodobností vzniku kavitace a vibrací. Používaný především u ponorek a letadlových lodí. | ||||















