Hercules
- Novinka

- Kompletní specifikace
- Parametry
- HerculesSkladem 3 ks7 140 Kč5 901 Kč bez DPH
Hercules byl postaven v roce 1907 Johnem H. Dialogue and Sons z Camdenu v New Jersey pro společnost Shipowners' and Merchants' Tugboat Company ze San Francisca jako součást jejich flotily Red Stack (součást dnešní Crowley Maritime Corporation). Po dokončení se Hercules plavil do San Francisca přes Magellanův průliv se svou sesterskou lodí Goliah v závěsu.
Na začátku své kariéry byl Hercules zaoceánským remorkérem. Kvůli převládajícím severozápadním větrům plachetnice často zaměstnávaly Herkula a jiné remorkéry na cestách ze San Francisca podél pobřeží na sever. Například v roce 1916 Hercules odtáhl C.A. Thayer do Port Townsend, Washington. Na zpátečních cestách táhl Hercules často vory s dřívím ze severozápadní části do pil v jižní Kalifornii. Jindy byl Hercules zaměstnán tažením člunů do jiných přístavů na západním pobřeží a na Havaj a také při přepravě vybavení pro stavbu Panamského průplavu.
V roce 1924 získala Hercules společnost Western Pacific Railroad. Pro své nové majitele zajišťoval kyvadlovou přepravu vagónů přes sanfranciský záliv z Oaklandu a Alamedy do San Francisca.
V roce 1947 dostal Hercules a remorkér Monarch za úkol odtáhnout vrak bitevní lodi Oklahoma do sanfranciského zálivu, aby byl sešrotován. Avšak 500 mil od Havaje je zasáhla silná bouře. Oklahoma začala nabírat vodu a potápět se a hrozilo, že s sebou stáhne i oba remorkéry. Zatímco se Monarchovi podařilo uvolnit tažné lano, Hercules se nemohl osvobodit až do poslední chvíle a jen těsně se vyhnul tomu, aby byl Oklahomou stažen do hlubin Tichého oceánu. Po návratu se Hercules vrátil ke kyvadlové přepravě přes sanfranciský záliv. V roce 1957 byl nahrazen dieselovým vlakovým trajektem Las Plumas. Hercules byl držen v pohotovosti až do roku 1961. V roce 1975 získala Hercules California State Park Foundation a National Park Service začala v roce 1977 Hercules restaurovat. V roce 1986 byl Hercules označen za národní kulturní památku. Nyní je jedním z exponátů sanfranciského námořního národního historického parku (San Francisco Maritime National Historical Park) a kotví u mola Hyde Street Pier.
Model je vhodný pro ovládání RC soupravou. RC komponenty (motor, baterie, servo, vysílač/přijímač, regulátor aj) nejsou součástí stavebnice.
Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu (podrobněji viz níže) včetně hřídele s pouzdrem, lodního šroubu a kompletního kormidla. Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra (plaňkování se provádí v jedné vrstvě, následuje tmelení a nátěr).
Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:50
Délka: 915 mm
Šířka: 163 mm
Výška: 420 mm
Obsah stavebnice
- 11 překližkových archů s laserem řezanými díly (kýl, žebra, paluba, štítnice, přepážky, výztuhy, nástavby, díly lodních člunů, komínu aj.)
- Lišty na oplaňkování trupu, paluby, nástavby, lodních člunů apod.
- Nosníky na výrobu nejrůznějších dílů
- Kulatina na stěžeň a další díly
- Dřevěné, kovové a mosazné doplňky (pacholata, díly kotevního navijáku, větrací hlavice, člunové jeřábky, kotvy, kotevní řetězy, kormidelní kolo, hřebíčky, oka s dříkem, průchodky, kladky, úvazové kolíky a mnoho dalších dílů)
- 2 archy mosazných fotoleptaných dílů
- Fólie na zasklední oken
- Nitě na lanoví
- Vlajka
- Komplet kormidla, hřídel s pouzdrem a kovový (maketový) a plastový (funkční) lodní šroub
- Výkresy a podrobný obrázkový návod. Textová část je přeložena do češtiny.
Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení jsou nejvhodnější vodou ředitelné akrylové barvy. Některé díly je doporučeno namořit. Model je vhodné přelakovat saténovým (polomatným) bezbarvým lakem.
Přehled potřebných barev, laků a mořidel dle specifikace výrobce (kliknutím na obrázek můžete produkt objednat):
Nářadí
Pokud začínáte se stavbou dřevěných modelů lodí určitě si přečtěte článek na blogu o základním potřebném nářadí.