Endurance

- Kompletní specifikace
- Parametry
- EnduranceSkladem 6 ks4 460 Kč3 686 Kč bez DPH
Třístěžňová barkentina Endurance byla postavena v loděnici Framnaes v Norsku a kompletně dokončena v prosinci 1912. Zvenku se loď nelišila od jiných podobných lodí, její kontrukce však byla přizpůsoběna k plavbě v polárních mořích plných ledu a ker.
Endurance byla dlouhá 44 m (144 stop) a široká 7,6 m (25 stop). Přední stěžeň měl příčné oplachtění, hlavní a zadní stěžeň (besan) měly podélné oplachtění. Na Endurance byl také instalován parní stroj o výkonu 350 k (260 kW), umožňující plout rychlostí až 10,2 uzlu (18,9 km/h). Posádku tvořilo 28 mužů.
V roce 1914 na ní vyplul Ernst Shackleton na Transantaktickou expedici, při které chtěl přejít ze západního pobřeží Antarktidy přes jižní pól k východnímu pobřeží. Více informací o této expedici a o Endurance si můžete přečíst na blogu.
Stavebnice
Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu. Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra (dvojí plaňkování). Stavebnice obsahuje ušité plachty.
Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:70
Délka: 754 mm
Šířka: 216 mm
Výška: 446 mm
Obsah stavebnice
- Laserem řezané díly z překližky a MDF (kýl, žebra, paluby, štítnice, díly lodních člunů, stojánek a nejrůznější doplňky)
- Lišty na oplaňkování trupu ve dvou vrstvách
- Nosníky a kulatina na výrobu dílů
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (kladky, úvazové kolíky, kroužky, hřebíčky, kormidelní kolo, lodní šroub, komínky, rohatinky, řetěz, kotvy, člunové jeřáby aj.)
- Dva mosazné archy leptaných dílů
- Mosazný drát
- Nitě na lanoví
- Ušité plachty
- Vlajka
- Výkresy s detailním rozkreslením stěžňů a ráhen, plánem lanoví, přehledem překližkových a leptaných dílů
- Podrobný obrázkový návod s množstvím fotografií a nákresů. Textová část je přeložena do češtiny.
Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení jsou nejvhodnější vodou ředitelné akrylové barvy. Některé díly je doporučeno namořit. Model je vhodné přelakovat saténovým (polomatným) bezbarvým lakem.
Přehled potřebných barev, laků a mořidel dle specifikace výrobce (kliknutím na obrázek můžete produkt objednat):
Nářadí
Pokud začínáte se stavbou dřevěných modelů lodí určitě si přečtěte článek na blogu o základním potřebném nářadí.