- Úvod
- Dřevěné stavebnice
- Historické plachetnice
- San Martín
San Martín

- Kompletní specifikace
- Parametry
- San MartínSkladem 6 ks4 460 Kč3 686 Kč bez DPH
Galeona San Martin byla postavena v roce 1567 v Portugalsku. Měla výtlak 1000 tun, výzbroj 48 děl a posádku tvořilo 160 námořníků a 310 vojáků. 22. března 1588 zavlála na jejím hlavním stěžni vlajka dona Alonsa Péreze de Guzmana, vévody z Mediny – Sidonie, který se stal vrchním velitelem veliké flotily španělského krále Filipa II. Král vyslal tuto flotilu, pojmenovanou jako Felicissima Armada (Nepřemožitelná armáda) proti Anglii. Španělskou flotilu tvořilo celkem 131 lodí, 8000 námořníků a minimálně 16000 vojáků. Výprava však skončila nezdarem a San Martín byla jedna z 67 lodí, které se vrátily zpátky do Španělska. Většina lodí byla ztracena v bouřích a na skaliskách při severním a západním obeplouvání Anglie.
Stavebnice obsahuje veškeré díly nezbytné pro sestavení modelu. Trup se staví klasickou technologií plaňkováním na žebra (dvojí plaňkování). Stavebnice obsahuje ušité plachty.
Charakteristiky modelu
Měřítko: 1:90
Délka celková: 660 mm
Délka na vodorysce: 435 mm
Šířka trupu: 135 mm
Šířka na hlavním ráhnu: 260 mm
Výška: 550 mm
Obsah stavebnice
- Překližkové archy s laserem řezanými díly (kýl, žebra, paluby, štítnice, klounovec, kýl, kormovec, kormidlo, rožnice aj.)
- Lišty na oplaňkování trupu a paluby (ramin, mahagon), trup se plaňkuje dvakrát
- Nosníky na výrobu dílů
- Kulatina na stěžně a ráhna
- Dřevěné a kovové doplňky (mřížovina, kladky, kotvy, řetěz, úvazové kolíky, hřebíčky, oka s dříkem, rámy střílen, dělové hlavně, lafety, lodní člun, vysoustružené koše, okna, dveře, štíty, lucerna, ornament aj.)
- Mosazný drát
- Ušité plachty
- Nitě na lanoví
- Vlajky
- 4 listy výkresů – pohledy, podélný řez trupem, detaily stěžňů a ráhen, plán lanoví aj.
- Podrobný obrázkový návod, textová část je přeložena do češtiny.
Lepidla, barvy a laky
Barvy, laky a lepidla nejsou součástí stavebnice.
Na lepení dřevěných dílů lze použít disperzní lepidlo a na lepení kovových dílů vteřinové nebo kontaktní. Nabídku lepidel naleznete zde.
K barvení jsou nejvhodnější vodou ředitelné akrylové barvy. Některé díly je doporučeno namořit. Model je vhodné přelakovat saténovým (polomatným) bezbarvým lakem.
Přehled potřebných barev, laků a mořidel dle specifikace výrobce (kliknutím na obrázek můžete produkt objednat):
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
White (bílá) | Black (černá) | Medium Brown (středně hnědá) | Red (červená) |
![]() | ![]() | ||
Brass (mosazná) | Copper (měděná) | ||
![]() | |||
Saténový (polomatný) bezbarvý lak | |||
![]() | |||
Mořidlo mahagon |
Nářadí
Pokud začínáte se stavbou dřevěných modelů lodí určitě si přečtěte článek na blogu o základním potřebném nářadí.